Försäljnings- och serviceprogrammet

Två studenter läser en tidskrift i skolans café

Är du intresserad av försäljning och service? Drömmer du om att driva ett eget företag? Vill du jobba som butikschef, marknadsförare eller med logistik? Vill du kombinera din idrott med studier? Då är Försäljnings- och service­programmet på Sandagymnasiet det rätta valet för dig!

På FS på Sanda får du en helhetsförståelse för hur man driver ett företag. Du får också ta ansvar och lära dig driva projekt. Under dina tre år hos oss gör du mer än 15 veckor APL (Arbetsplatsförlagt lärande) som ger dig värdefull praktisk kunskap och hjälper dig att knyta kontakter i branschen. Du fördjupar dig i ämnen som till exempel företagsekonomi, entreprenörskap, logistik, engelska och svenska.

Då Sandagymnasiet är en av de ledande skolorna i Sverige inom idrott ger vi dig den unika möjligheten att kombinera dina studier med din idrott. Lektionsmaterial finns alltid lättillgängligt via lärplattformen – allt för att underlätta för dig som elev.

Vi ger dig möjlighet att kombinera din utbildning utifrån intressen och egna tankar inför framtiden. Vi erbjuder tre yrkesutgångar med olika perspektiv – butiksledare, småföretagande och logistik. Efter tre år hos oss har du en bra grund och är väl förberedd för arbetslivet. Hos oss har du också möjligheten att läsa grundläggande och till viss del särskild högskolebehörighet.

Therese Hulusjö

Rektor FS och IMY